Metafüüsiline rännak läbi sisemere painete
Renate Keerdi lavastust „ÜLT” on oodatud vaatama kõik absurdimaiguliselt vaatemängulise ja äraspidiselt fantaasiarikka teatri huvilised.
Keerdi lavastuste pealkirjad on alati olnud väga keeletundlikud ja ambivalentsed oma tähendustes. Seekordne pealkiri „ÜLT” viitab millegi seljast võtmisele. Sõnad üll, ülle ja ült (tähenduses ‘seljas’, ‘seljas’, ‘seljast’) on saarte murde sõnad, mida hakkas propageerima keeleuuendaja Johannes Aavik. Kas on pealkirjas tegemist poeetilise viitega millegi enesest eemale heitmisele, millestki loobumisele, jõuab lavale selle sõna-sõnaline tähendus, või midagi hoopis kolmandat, selgub etendusel.
„Renate Keerd armastab mängimist. Tema mängud pole aga need suurte meeste mängud, millega saavutatakse ja ronitakse, konkureeritakse ja vastandutakse. Need on pigem lapsemeelsest avastamiselevusest laetud retked, mis liiguvad elu imiteerimiselt puhta kujutlusvõime kuningriiki. Uudishimuradar undab täie hooga. Renate tahab häbitult eksperimenteerida, asju koost lahti võtta ja teistpidi kokku siduda, uurida ulatust ja vaadelda võimalikkust.” – Andres Maimik, Eesti Ekspress, 15.05.2019
„Keerdi autorilavastuste võlu on ju paljuski ootamatuses, fantaasiakülluses, julguses katsetada ja nõuda-teha seda, mis esmapilgul tundub tobe või lausa võimatu. Ning see pilla-palla kuhi kokku miksida maitsekaks ja põnevaks tervikuks, mis ka koos püsib. Põhjus on lihtne: Renate Keerdi laval korraldatud pöörasus pole sisutühi trikitamine. Tal on alati oma sõnum, idee, keskne probleem, millega ta tegeleb ja millele vastust otsib.” – Heili Sibrits, Postimees, 26.04.2019
„Kaasaja (teatri)kunstis püütakse ideede puudust või tehniliste oskuste nappust sageli maskeerida nunnufaktori, armsa kohmakusega, veiderdamisega. Keerdi teatri kohta seda öelda ei saa: seal liituvad südamlikkus, huumor ja empaatia tehnilise nutikuse ja söakusega. Tema teater on näide sellest, et kaasaegne kunst ei pea olema arusaamatu, elitaarne või ropp. Renate Keerd pakub lohutust moodsa kunsti publikust võõrandumise ajastul.” – Meelis Oidsalu, Teater. Muusika. Kino, veebruar 2018
ISIC ja ITIC kaardiga sooduspiletid!
Mängivad
Meediakajastus
- AK Kultuur: intervjuu Renate Keerdiga lavastusest "ÜLT" 2.2.21
- Arvustus: Renatega samal lainepikkusel. Danzumees blogi 2.2.21
- ARVUSTUS: Lihtsate asjade võlumaailm. Veiko Märka, EPL 11.2.21
- ARVUSTUS: Lavastus, mis viib müütilise mõtte maksimumi. Juhan Raud, Postimees 11.2.21
- "Teatrivaht": Renate Keerdi teater vääriks eraldi riiklikku eksporditoetust. ERR, 16.2.21
- Arvustus: Elu rikkalikkuse pühitsus. Andrei Liimets. Sirp, 19.2.21
- Arvustus: Ülemlaul Litoriinamere Trubaduuridelt, lühendatult „ÜLT“. Andrei Hvostov. EE, 2.3.21
Soovitame veel vaadata
- Apelsinitüdruk Salapärane perekonnalugu kooliõpilastele alates 12. eluaastast ja täiskasvanutele. Viimased etendused! 1 h 35 min | Väike saal
- Teises toas Tõestisündinud lood sellest, kuidas kõige lähedasemad kõige rohkem haiget teevad. Noortele (13+) ja täiskasvanutele 3 h 10 min | Ovaal- ja proovisaal
- Sinel Nikolai Gogoli jutustusel põhinev visuaalteatrilavastus noortele ja täiskasvanutele. 1 h 5 min | Väike saal
- Hingest ja südamest A. H. Tammsaare loomingul ja kirjadel põhinev lavastus armastusest taasesietendub 3. märtsil 2024. Noortele (15+) ja täiskasvanutele. Kahes vaatuses | Ferdinandi saal